donderdag 31 maart 2016

Bellen met WhatsApp

Vanmiddag zat ik rustig te werken toen ik me uit het niets rot schrok van een ringende iPhone. Het bleek de mijne te zijn. Echter was dit niet mijn standaard beltoon (namelijk 'Eple' van Röyksop) maar, zo'n irritante standaard ringtone waarvan (als deze af zou gaan in de trein, tram, bus of metro) je de eigenaar van de telefoon van een opvoedkundige corrigerende aanraking zou willen voorzien. Nu loop ik met mijn papieren agenda misschien iets achter de feiten aan maar, op het moment dat ik iemand wil bereiken middels telecommunicatie, de beller is immer sneller, zou het toch niet snel in me opkomen WhatsApp te gebruiken als applicatie om mee te bellen. Iemand anders vanmiddag dus wel...

Het voordeel van bellen met WhatsApp is dat, als het telefoonnummer waarmee je word gebeld niet bekend is, er in het scherm toch de WhatsApp naam en eventueel foto (oké dat laatste is ingeval van sommige mensen niet bepaald een voordeel te noemen) verschijnt. Aan de hand daarvan kun je makkelijk beslissen of je wilt opnemen of doet alsof je in een meeting zit. Echter is de geluidskwaliteit zwaar beneden peil. De eerste opmerking die ik kreeg nadat ik had opgenomen was: "wat klink je ver weg!" Daarnaast klinkt de stem aan de andere kant van de lijn als één slechte kwaliteit MP3 uit de jaren negentig.

Grote kans dat met de huidige ontwikkelingen het 'ouderwetse' telecomnetwerk over een aantal jaren is verdwenen en we allemaal bellen via een 4-, 5- of misschien wel 6G internet verbinding. Laten we echter, totdat het zo ver is, telefoongesprekken gewoon via het GSM netwerk voeren. Of per telegram uiteraard... STOP

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home